Kuretake Zig Art&Graphic Twin - video i wzornik



O markerach Kuretake Zig Art&Graphic Twin dowiedziałam się w marcu 2014r., pierwsze kolory kupiłam sobie już w kolejnym miesiącu. Spodobały mi się od pierwszego użycia.



Pierwsza wersja tego artykułu była opublikowana 4. stycznia 2015r. Została zaktualizowana w lipcu 2017r.  - dodałam video, własnoręcznie zrobiony wzornik i uzupełniłam informacje.

Moja pierwsza praca z pisakami Art&Graphic Twin.
Pojedynczy marker ma trochę ponad 19cm. Z jednej strony jest trochę grubszy i ma skuwkę w kolorze podobnym do koloru pigmentu (ta skuwka ma też wypustkę zapobiegającą stoczenie się pisaka ze stołu). Środkowa część od grubszej strony zawiera końcówkę gumową o kształcie pędzelka, numer koloru, informacje typu nazwa+dane firmy, dalej naklejka z kodem paskowym, numerem pisaka i ew. nazwą koloru (jedne pisaki mają podaną nazwę, inne nie, a szkoda. Mam nadzieję, że te z nazwą to nowsza wersja). Środkowa część po węższej stronie kończy się kolorowym paskiem/obsadką zwykłej twardej końcówki o grubości 0,8mm. Mniejsza skuwka jest czarna. Skuwki możemy włożyć jedna w drugą, dzięki czemu nic się nie zgubi. Markery wypełnione są bezzapachowym tuszem na bazie wody, nie zawierającym ksylenów (czyli paskudztw szkodzących układowi oddechowemu i drażniących skórę). Pisaki przechowujemy poziomo.
 Obok moja pierwsza praca z pisakami Art&Graphic Twin (+biały gel pen, Brush Pen do konturów oraz Inktense do makijażu/rumieńców). Szalenie spodobały mi się żywe kolory, łatwość ich mieszania oraz bardzo elastyczna gumowa końcówka o kształcie pędzelka. Zwykłej końcówki raczej nie używam.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh-lr3ZK5f6q17QhTSXVjJGu3jl7FhHcbw3_SXkJ4SQ_Ns5HP_mb3YRbdTWHWpJaWf6aB06fZvKYmYWJJZKyE0xkTrdg4xvzLBLh6KMHFArRBCt5Jidaon41-xOIWDdjiEbJOgvWZ2Vrxs/s1600/ko%C5%84c%C3%B3wka.gif     https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhWi6uBubAcCsrJntMT92qs27hlypmaBztiGbpwELbXhxiE4Woq73ydKWLBJQzQq1q-9e4lphELZZY8MBLn2PuJtrYaUgjtekTUqqBf5NgHAU5Gi4ptvVI_bFjXytRxjQrIs8yeB7Rhz4k/s1600/ko%C5%84c%C3%B3wki.png

Para końcówek stwarza duże pole do popisu. Za pomocą cienkiej końcówki otrzymamy regularne linie. Kropeczki i linie po lewej stronie na górze poniższego obrazka zrobiłam właśnie cienką końcówką, pod różnymi kątami. Resztę narysowałam końcówką gumową pod różnymi kątami oraz w zróżnicowanych stopniach nacisku. Po prawej mieszanie kolorów i rozmywanie ich z wodą (kolor granatowy i turkusowy) oraz za pomocą blendera (karmin + fiolet).

 Jednym markerem możecie uzyskać wiele tonów oraz efektów. Poniżej skan jednej z moich mandali podczas tworzenia. Numer 1 na obrazku to kolor nr 75 Brick Beige - z tym pisakiem nic specjalnego nie robiłam, po prostu pokolorowałam nim dwa rodzaje płatków. Czary odprawiłam z markerem oznaczonym dwójką na obrazku - to numer 57 Olive Green ewentualnie z użyciem wody. Przyjrzyjcie się wszystkim odcieniom i zapraszam po opis poniżej.
skan, 1 = nr 75 Brick Beige; 2 = 57 Olive Green
2A - Płatki malowane bezpośrednio markerem, bez żadnych akcesoriów i dodatków.
2B - Płatki malowane bezpośrednio markerem, następnie nałożyłam na nie wodę i poczekałam aż wszystko wyschnie. Możecie zobaczyć, że pigment rozpuszczony wodą trochę się przemieścił i utworzył charakterystyczne wzory.
2C - Płatki malowane bezpośrednio markerem, następnie nałożyłam na nie wodę i po chwili zebrałam część pigmentu ręcznikiem papierowym.
2D - Te płatki pomalowałam resztkami koloru, które zostały na pędzelku podczas nakładania wody na płatki 2C.
2E -  Pomalowanie części płatka markerem + rozmycie wodą. Tak samo pomalowałam małe płatki najbardziej oddalone od środka mandali.
Podczas nakładania markera tym samym sposobem co płatki 2E i najmniejsze pamiętajcie, że różne rodzaje papieru w różnym stopniu chłoną media. Przed przystąpieniem do wykonania projektu przetestujcie papier; zobaczcie czy musicie się bardzo spieszyć z rozmazywaniem/mieszaniem kolorów.

paleta kolorów Art&Graphic Twin
przygotowana przez producenta
Dostępnych jest 80 kolorów oraz blender (przezroczysty, ułatwiający rozcieranie i mieszanie kolorów). Obok paleta ze strony producenta. W niektórych przypadkach kolory są średnio odwzorowane, więc przygotowałam własną paletę kolorystyczną! Wzornik został wykonany na papierze Canson Illustration - marker nałożyłam na papier i rozmyłam go wodą, żebyście mogli obejrzeć jak kolor wygląda po rozjaśnieniu. Kolory dopasowałam też każdy oddzielnie w programie graficznym, by wyeliminować niuanse balansu bieli itp. Dla mnie wyglądają na bardzo dobrze odwzorowane. Pamiętajcie jednak, że dużo zależy od ustawień konkretnego monitora.



Nauczyłam się już, że nie ma markerów, które mają dobrze dopasowane skuwki. Jeden z producentów wytłumaczył mi, że barwniki różnie zachowują się z tworzywami i uzyskanie takiego samego koloru co w tuszu jest karkołomne. Bywa lepiej lub gorzej. W Art&Graphic Twinach też niestety pojawia się kilka źle dopasowanych skuwek. Np. jeśli chodzi o kolory cieliste - możecie zobaczyć poniżej, że 43 i 703 są mylące. Kupując je po kolorach skuwek można się bardzo zdziwić przy pierwszym użyciu.



Producent poleca użycie tych pisaków do stempli gumowych szczególnie z tego względu, że pisaki nie mają jak zostawić na stemplu włókien - większa końcówka jest gumowa. Odbitki są - czego można się spodziewać po każdym podobnym wodnym medium - lekko rozmyte, przypominające efekt akwareli / efekt vintage ale muszę przyznać, że odwzorowanie detali (spójrzcie na cieniowania) jest bardzo dobre.
lewa: odbitka stempla (TES-020 rose z 3rd Eye) z pomocą markera A&GT, po prawej odbitka zrobiona tuszem VersaFine (pigmentowym na bazie oleju)


 Miałeś okazję używać Art&Graphic Twin? Co o nich myślisz? Masz pytania? Zapraszam do komentowania.


Art&Graphic Twin są idealne do użycia z aerografem. Do wykonania testerów użyłam też pędzelków na wodę.

UWIELBIAM Art&Graphic Twin Jeśli zainteresowały Cię te pisaki - spróbujcie też Clean Color Real Brush.

Jeśli zastanawiacie się jakie kolory tych markerów są najlepsze do kolorowania skóry to zapraszam na wpis o kolorach portretowych markerów wodnych Kuretake!

Na moim Instagramie znajdziecie cała masę prac z użyciem Art&Graphic Twin, między innymi:






5 komentarzy:

  1. Dzień dobry, jaki papier poleca Pani najbardziej do tych konkretnych markerów? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry :) Moim zdaniem najlepsze do markerów wodnych są papiery akwarelowe.

      Usuń
  2. Gdzie najlepiej je kupić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam sklep internetowy Na Strychu: http://sklepik.na-strychu.pl/pl/searchquery/twin/1/default/5/url/twin/f_producer_307/1

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Tagi

mixedmedia (161) kartki (85) scrapbooking (83) 3rd Eye (70) journal (68) tutorials (66) dark (61) Scraps of Darkness (58) kolaż (46) notesy (32) o produktach (24) lo (21) tagi (18) altered (16) halloween (15) warsztaty (11) albumy (10) dolls (8) muzyka (8) lalki (7) review (7) Kuretake (6) artykuł (5) ślub (5) monster high (4) steampunk (4) zakładki (4) fotografia (3) pudełka (3) home (2) pop-up (2) ramka (2) shadowbox (2) (anty)ramki i lustra (1) magnesy (1) quilling (1) recycle (1) vintage (1)
Copyright © 2014 Drycha - mixedmedia - craft - handmade , Blogger