UTEE czyli Ultra Thick Embossing Enamel

UTEE to bardzo fajny produkt, którego możemy używać jako zwykłego pudru do embossingu ale – uwaga – po embossowaniu możemy element włożyć do lodówki czy zamrażarki (lub po prostu poczekać aż będzie zimny) i połamać go! Otrzymując efekt jak na poniższym zdjęciu. (Gwiazdkę pokryłam później jeszcze farbą żelową ale nam chodzi o te boskie spękania.)


Wracając do serducha… Użyłam silikonowej foremki do pralinek. (Jako że nie mam Melting Pot’a) nabrałam UTEE na łyżkę i podgrzewałam nad płomieniem świecy.


Następnie wlałam do foremki:


Poczekałam aż UTEE zastygnie (parę minut) i wyjęłam serducho z foremki. Poniżej – pierwsza próba. Średnio mi wyszła i wlewałam UTEE na dwa razy (bo na początku wlałam za mało), co widać ALE nic straconego – po prostu rozpuściłam serducho z UTEE jeszcze raz. Wszelkie nadlewki itd. nie idą do kosza, tylko lądują w słoiczku do wykorzystania następnym razem.
Za drugim razem najpierw podsypując foremkę czarnym sypkim brokatem.


Tak wygląda serducho z UTEE w gotowej pracy: [detale obejrzycie w oddzielnej notce]

Używacie UTEE? Jakie jest Wasze ulubione zastosowanie tego produktu?

Polecam też artykuł o embossingu na gorąco


Artykuł opublikowałam pierwotnie na blogu sklepiku Na Strychu w grudniu 2012r. ale postanowiłam podzielić się nim również tutaj.

2 komentarze:

  1. Nie próbowałam jeszcze rozgrzewać go w łyżce nad płomieniem świeczki :) Fajny efekt! Ja najczęściej zasypuję nim płaskie powierzchnie, wkładam do zamrażarki i łamię :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Tagi

mixedmedia (161) kartki (85) scrapbooking (83) 3rd Eye (70) journal (68) tutorials (66) dark (61) Scraps of Darkness (58) kolaż (46) notesy (32) o produktach (24) lo (21) tagi (18) altered (16) halloween (15) warsztaty (11) albumy (10) dolls (8) muzyka (8) lalki (7) review (7) Kuretake (6) artykuł (5) ślub (5) monster high (4) steampunk (4) zakładki (4) fotografia (3) pudełka (3) home (2) pop-up (2) ramka (2) shadowbox (2) (anty)ramki i lustra (1) magnesy (1) quilling (1) recycle (1) vintage (1)
Copyright © 2014 Drycha - mixedmedia - craft - handmade , Blogger