Jak narysować mandalę? + speed drawing


Filmik na Wasze życzenie! Pytaliście mnie jak narysować mandalę? Odpowiadam i pokazuję proces od pustej kartki do końca rysowania. Rysowanie mandali dzielę na dwie części i z obiema na pewno sobie świetnie poradzicie.


Chcecie obejrzeć moje mandale i inne rysunki? Znajdziecie je na moim blogu rysunkowym

Jestem BARDZO ciekawa, jak różne mandale stworzycie :) Pokażcie je! :D Możecie je linkować w komentarzach pod tym postem, pod filmikiem na YouTube lub dodać obrazem pod postem na moim fanpage na Facebooku. Gorąco zapraszam!

8 komentarzy:

  1. Narzsowalam taka: http://mojeszydelkoweprzygody.blogspot.de/2016/05/mandala-z-pomarancza-biela-i-zielenia.html#h=523-1466606593243

    OdpowiedzUsuń
  2. Można zacząć ćwiczyć na zwykłej kartce ksero?
    Na początku szkicowałaś ołówkiem?
    Ile czasu zajmuje narysowanie takiej większej (jak na filmie) mandali?
    Przed narysowaniem wymyślasz projekt, czy rysujesz to co ci przyjdzie do głowy w trakcie rysowania?

    Przepraszam za tyle pytań, ale chciałabym się nauczyć rysować takie śliczne mandalę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz rysować na czym chcesz, czy to będzie kartka ksero, czy zeszyt, czy serwetka ;) Ja rysuję na blokach do różnych mediów, bo mandale później koloruję, a tutaj rodzaj papieru robi gigantyczna różnicę.

      Na początku szkicuję ołówkiem. Później rysowałam głównie BrushPenem https://www.youtube.com/watch?v=bcssKusZkHs ale też np. białymi pisakami: https://www.youtube.com/watch?v=BWqHHjX65As

      Mandala rysowana podczas kręcenia filmiku zajęła mi... jakieś 2,5godziny o ile dobrze pamiętam? Zdążyłam obejrzeć jakąś denną komedię romantyczną na YT (1,5h około) i siedziałam później oglądając inne rzeczy.... coś koło 2,5h chyba będzie ale przyznam, że starałam rysować szybciej niż zwykle, bo miałam mało czasu na stworzenie filmu. Zazwyczaj bardziej staram się, by wszystko było równo itp. Jeśli chodzi o czas tworzenia mandali kolorowych, które pokazałam na początku, to kilka razy zliczałam czas i taka większa na arkuszu 21x21cm wychodziła mi w jakieś 17godzin. Oczywiście nie wszystko na raz :) Po 3-4godziny na raz lub mniej. W to wliczałam szkic, rysowanie konturów, kolorowanie (często kolor bazowy, a później kolejne warstwy koloru/cieniowanie), następnie prawie każdy element dostwał nowe detale cienkopisami (możesz się przyjrzeć na moim blogu rysunkowym, że wszędzie są dodatkowe kolorowe linie czy kropki http://drycha-gallery.blogspot.com/, dalej czas na białe pisaki i na koniec poprawianie konturów cienkopisami. Tak to sobie wymyśliłam ;) i tyle czasu to czasu mi zajmuje ale nie każdy jest na tyle szalony :)))

      Rysuję raczej spontanicznie. Poza planowaniem zarysu kompozycji (szkic) nie wymyślam wcześniej kolejnych warstw, tylko na bieżąco sobie wymyślam, co dorysowywać.

      Usuń
  3. Świetnie to wygląda, przyznam że pierwszy raz spotykam się z mandalą. Gdzie ją później wykorzystujesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Tak po prostu sobie rysuję... :) Chyba z jednej kiedyś zrobiłam stempel i szablon do rękodzieła (było w ofercie mojej firmy), poza tym chowam do szuflady ;)

      Usuń
  4. Karolino, zainspirowałaś mnie i dzięki Tobie zaczęłam rysować mandale. Jeśli masz ochotę zobaczyć, to zapraszam: https://rudamarudainspiruje.blogspot.com/2017/02/moja-nowa-pasja.html
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale się cieszę :D Już lecę na Twojego bloga!

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Tagi

mixedmedia (161) kartki (85) scrapbooking (83) 3rd Eye (70) journal (68) tutorials (66) dark (61) Scraps of Darkness (58) kolaż (46) notesy (32) o produktach (24) lo (21) tagi (18) altered (16) halloween (15) warsztaty (11) albumy (10) dolls (8) muzyka (8) lalki (7) review (7) Kuretake (6) artykuł (5) ślub (5) monster high (4) steampunk (4) zakładki (4) fotografia (3) pudełka (3) home (2) pop-up (2) ramka (2) shadowbox (2) (anty)ramki i lustra (1) magnesy (1) quilling (1) recycle (1) vintage (1)
Copyright © 2014 Drycha - mixedmedia - craft - handmade , Blogger