Porównanie pędzelków na wodę - Molotow, Pentel, Kuretake, Derwent, Sakura i inne


Pędzelków na wodę używam duuużo częściej niż zwykłych pędzli. Maluję raczej małe rzeczy i włącza mi się tryb leniucha jeśli mam lecieć po kubek z wodą. To zabawne jak drobne rzeczy mogą nam się wydawać mega upierdliwe :)) Poza tym możemy pędzelek na wodę zabrać wszędzie i malować nim wygodnie nawet na ławce w parku czy na pokładzie samolotu.

Pędzelków na wodę używam od kilku lat, trochę już mi się ich zebrało. Które pędzelki na wodę są najlepsze? Jaki pędzelek na wodę jest najlepszy dla początkujących? Czy najtańsze pędzelki warto kupić? W filmiku kilka wskazówek i moje odczucia po regularnym używaniu pędzelków na wodę.




Już nie raz udostępniałam zdjęcia z pędzelkami na Instagramie, więc pewnie już wcześniej kojarzyliście, które z nich mam w swoim arsenale ;)

W tym video zobaczycie pędzelki na wodę:
- Molotow 1mm, 2mm, 3mm, 4mm, 7mm i 10mm
- Pentel mały, średni i duży
- Kuretake (rozmiar? nie jestem pewna - brak oznaczenia na pędzelku)
- Derwent nr 3
- Sakura Koi mały i średni
- pisak Molotow 224EM 1,5 i 4mm
- pisak Molotow 222EM 1mm
- oraz najtańszy pędzelek, jakiego używałam.

Inne użyte podczas tego filmu przybory:
- papier Canson Illustration
- Art Book Mix Media z Canson
- farby akwarelowe Kuretake Gansai Tambi
- farby akwarelowe Prima Marketing
- tusz w kredce Derwent Inktense
- markery i farby akwarelowe w płynie Ecoline
- pastele olejne wodorozpuszczalne Prima Marketing Water Soluble Oil Pastels
- kredki akwarelowe Faber-Castell Aquarelle
- farby perłowe Cosmic Shimmer
- pigment LuminArte
- mgiełka Dylusions z RangerInk



Dodatkowe pytania i odpowiedzi:


Które pędzelki mają najlepszy przepływ wody? 
Wg mnie Pentel i Molotow chyba, że za bardzo je ściskam lub napełnię je po brzegi.

Jaki rozmiar pędzelka jest najlepszy na początek? 
Średni, zakończony w szpic - dzięki szpicowi namalujesz tez detale, a dzięki nie najmniejszemu rozmiarowi - łatwiej zamalujesz większe pola.









Jakie są Wasze ulubione pędzelki na wodę?

2 komentarze:

  1. Super, nawet nie wiedziałam że tyle ich jest!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest ich cała masa! Jeszcze na pewno Ranger Ink ma pędzelki i Prima ale nie używałam ich. Mam też Caran d'ache teraz ale jeszcze nie używałam go za często przy ostatnim eksploatowaniu markerów alkoholowych...

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Tagi

mixedmedia (161) kartki (85) scrapbooking (83) 3rd Eye (70) journal (68) tutorials (66) dark (61) Scraps of Darkness (58) kolaż (46) notesy (32) o produktach (24) lo (21) tagi (18) altered (16) halloween (15) warsztaty (11) albumy (10) dolls (8) muzyka (8) lalki (7) review (7) Kuretake (6) artykuł (5) ślub (5) monster high (4) steampunk (4) zakładki (4) fotografia (3) pudełka (3) home (2) pop-up (2) ramka (2) shadowbox (2) (anty)ramki i lustra (1) magnesy (1) quilling (1) recycle (1) vintage (1)
Copyright © 2014 Drycha - mixedmedia - craft - handmade , Blogger