Kuretake Zig Gansai Tambi - moje ulubione farby akwarelowe


Doczekaliście się! Zrobiłam film o moich ulubionych farbach akwarelowych Kuretake Gansai Tambi, które pojawiły się dzięki mnie w Na Strychu :D Zapraszam do obejrzenia filmu:



Za co uwielbiam Kuretake Gansai Tambi

1. Pigmentacja
Te farby mają w sobie duuużo pigmentu. Dzięki temu są wydajne i mają pięknie nasycone kolory. Możecie zauważyć, że ciemniejsze odcienie są prawie nie do rozróżnienia (w pojemniczkach), bo mają tak bardzo skoncentrowany pigment.


2. Świetnie się rozpuszczają / nakładają na pędzel
Kilka sekund i farba jest na pędzlu! Bez mieszania, ruszania pędzlem itp. Na filmiku zrobiłam dokładnie tak: położyłam mokry pędzel na suchej farbie i poczekałam 5 sekund. Bajka. Kiedy o tym myślę, przypominają mi się najgorsze farby jakich używałam, które trzeba było mieszać i mieszać... Brrr!



3. Bardzo fajna paleta kolorystyczna
Czy potrzebuję jeszcze jakiś kolorów? Może ciemne bordo (jak zwykle;), a może cielisty (tak na leniucha) ale poza tym tutaj jest wszystko, czego potrzebuję. Boski zestaw!


4. Opakowanie
Tutaj to będzie kwestia względna. Z jednej strony zdziwiłam się, że opakowanie jest papierowe ale z drugiej... jest wygodne w przechowywaniu, ładne, eleganckie... więc przyznam, że szybko się tym papierem przestałam przejmować. Opakowanie świetnie mieści się w płaskiej szufladzie (na opakowaniu kredek Inktense) :D


5. Wygodne pojemniczki
Każdy kolor farby ma swój pojemniczek (4,7x2,8x1cm), który jest tak duży, że możemy w nim zmieścić włosie nawet sporego pędzla.

6. Nie zakrywają konturów
Farby są mocno napigmentowane i jeśli dłużej je pomieszamy z wodą, to na pewno są kryjące ale jeśli rozwodnimy je bardziej - uzyskamy nadal nasycony ale transparentny kolor. Dla mnie jest to bardzo ważne, bo rysując np. mandale najpierw robię kontury, później koloruję. Szkoda by było, gdybym musiała marnować czas na poprawianie konturów po malowaniu.
do rysowania mandali używam BrushPena z Pentela

7. Można po nich pisać
Używam na nich cienkopisów różnego rodzaju i jeszcze żaden pisak się nie zapchał. Tylko zwróćcie uwagę, że nie nakładam grubych warstw farby :)

8. Biel oraz farby metaliczne
Co tu będę dużo pisać - biel oraz farby metaliczne wyglądają świetnie!


Jak reszta farb wygląda na czarnym papierze:

uwaga: miętę i błękit nałożyłam pędzelkiem, z którego niedokładnie wypłukałam srebrną farbkę :O

Używaliście ich? Co o nich myślicie? Koniecznie napiszcie, co Wam chodzi po głowie :)

Na deser kilka moich prac z użyciem farb Kuretake Gansai Tambi: 

12 komentarzy:

  1. Uwielbiam nimi malować. Nie tak dawno sobie je kupiłam i jestem zachwycona. Kolory piękne, nasycone i z kilkoma dobrymi pędzelkami nawet laik może tworzyć miłe dla oka obrazki. A teraz idę obejrzeć film na yt :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wrzuciłam w piątek do koszyka, a jak chciałam zapłacić to dużego zestawu już nie było:(
    Ty to masz dar przekonywania! Lecę na film… choć pewnie sprawi, że będę żałować jeszcze bardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie dar przekonywania, to po prostu świetny produkt :D

      Usuń
  3. Dopiero zaczęłam bawić się akwarelami karmańskiego, ale jedno już wiem. Jak wykończę to co mam to na pewno skuszę się na ten zestaw, a wszystko dzięki tobie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiałam się nad farbami Karmański! Co o nich myślisz? Opowiedz mi coś o nich :)

      Usuń
    2. Karmanskie w porownaniu z nimi sa malutkie. Barwniki zupelnie naturalne, niezmienione od tych 150 czy wiecej lat jak istnieje forma. Karmanski byl uczniem Matejki. Wygodne, ale opakowanie kiepskie. Starczaja na średnio całe zycie... serio. Malowalam ostatnio 50letnimi i sa genialne. Polecam. Ponadto miodowe kostki z renesansu sa warte uwagi. NIGDY. PODKRESLAM, NIGDY nie widzialam czegos tak napigmentowanego jak ich fiolet mineralny. ❤

      Usuń
    3. Mam dwie farbki Karmańskiego i denerwuje mnie ich konsystencja/powierzchnia :( Są lepiąco-ślizgające... hmmm, nie wiem, jak to lepiej określić... przynajmniej te, które kupiłam, nie przypadły mi do gustu.
      Do Renesansu się przymierzam :D Dzięki za informację! Jeszcze bardziej mnie do nich zachęciłaś.

      Usuń
  4. A można je kupić gdzieś w Polskim sklepie czy tylko przez amazon?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już są w sklepiku Na Strychu! :D http://sklepik.na-strychu.pl/pl/searchquery/gansai/1/full/5?url=gansai

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Tagi

mixedmedia (161) kartki (85) scrapbooking (83) 3rd Eye (70) journal (68) tutorials (66) dark (61) Scraps of Darkness (58) kolaż (46) notesy (32) o produktach (24) lo (21) tagi (18) altered (16) halloween (15) warsztaty (11) albumy (10) dolls (8) muzyka (8) lalki (7) review (7) Kuretake (6) artykuł (5) ślub (5) monster high (4) steampunk (4) zakładki (4) fotografia (3) pudełka (3) home (2) pop-up (2) ramka (2) shadowbox (2) (anty)ramki i lustra (1) magnesy (1) quilling (1) recycle (1) vintage (1)
Copyright © 2014 Drycha - mixedmedia - craft - handmade , Blogger